Keynote Speaker

在米30年!日系企業の米国進出をサポートする経営者が来日

加藤公一レオさんの写真

加藤公一レオ

加藤公一レオさんの写真

加藤公一レオ

売れるネット広告社 代表取締役社長 加藤公一レオ氏推薦!

<推薦コメント>
岩瀬さんはロサンゼルスで「MIW Marketing & Consulting」という広告代理店を経営する二児の母の方です。
私が初めてお会いしたのは10年ぐらい前にロサンゼルス出張に行った時でした。
第一印象は夢や目標を実現するためにとにかく行動するパワフルな方だと思いました!今でもロサンゼルスに出張に行くときはたまに食事をご一緒させて頂いております。
最近は日本で「働き方改革」や「グローバル」というキーワードが飛び交う中、在米30年以上の岩瀬さんのアメリカの広告代理店や通信企業や新興ITでの経験、アメリカで広告代理店を起業した経験から、グローバル基準の働き方やマーケティングなどについて聞けると思います!
皆様、100%確実に楽しみにしておいてください♪

Program

Day 1

28th, May, 2018

※Program is subject to change.

14:00 -
Registration Opens
15:00 - 15:50
基調講演
“Smart Phygital”の時代へ +
欧州最大のリテールカンファレンス PARIS RETAIL WEEKでは、リテール(実店舗)、メーカー、テクノロジー企業のキープレイヤーが集います。2018年のキーテーマは、これからのリテールのエコシステムの基盤となる概念 "Smart Phygital"。Phygitalとは造語で、フィジカルとデジタルを...
15:50 - 16:20
スペシャルスポンサーセミナー
16:20 - 16:30
Networking Break
16:30 - 17:10
Opening Keynote
物流の今と未来図
17:10 - 17:40
Insight Presentation #1
Conversion Rate Optimization by modeling consumer of Commerce +
We need to define “Model” of consumer of Commerce, to improve and optimize Conversion Rate. Digital is just only one of, but important data, process and interface. Physical and Digital are mix together, and become complementary for each other, then people won’...
track

Marketing

Logistics

Data

17:55 - 18:35
M-1
”ライブ”が顧客にかける魔法とコンバージョン(ライブコマース&テレビショッピング)
L-1
ロジスティクスを改革せよ!!最新ケーススタディ
P-1
どこまでやり切れていますか?顧客分析こそオムニのツボ
18:35 - 19:15
M-2
今日ここでだけ!単品通販 広告主が語る動画マーケティングの本音 ―成功と失敗
L-2
通販、小売・流通業における共感と信頼を形成するファンマーケティング
P-2
オムニチャネル時代 商業施設のEC施策
19:15 - 19:55
Networking Dinner Party
Day 2

29th, May, 2018

※Program is subject to change.

7:30 - 8:30
朝食開始
8:00 - 8:45
オープニング
8:05 - 8:20
朝食プレゼンテーション1
8:20 - 8:45
朝食プレゼンテーション2
“新しい信用情報”で消費行動はこう変わる。〜これまでの金融の概念を変えるクレジットテックとは〜 +
スマホを介して簡単に決済をすることができる時代。テクノロジーの進歩に伴い、あらゆる人々がよりスムーズで誠実な取引をするためには、時代に合わせた「新しい信用情報」が必要です。 国内後払いサービス市場の約60%のシェアを獲得している“後払いのリーディングカンパニー”であ...
8:45 - 9:35
Keynote Discussion
スマートスピーカーがもたらすショッピングの変化と未来
9:35 - 10:05
Insight Presentation #2
10:05 - 10:20
Networking Break
10:20 - 10:50
Insight Presentation #3
10:50 - 11:20
Insight Presentation #4
SAP Hybris unite with OTAKU culture! Introducing “attractive global e-commerce” how-to +
Japanese OTAKU culture became to be well-known globally in recent years. The mission of GOOODSMILE Logistics & Solutions (GSLS) is to deliver Figures which takes a key role of the OTAKU culture to fans across the world. By choosing SAP Hybris as their comm...
11:20 - 11:40
Networking Break
11:40 - 11:50
Elevator Pitch #1
Next Generation Communication in the Digitization Connected Age +
Many marketers are aware that it is no longer the case that digital / analog is decoupling. Printing media, which is an analog representative, is also overcoming the speed / cost barrier by advancing digital technology. We will consider data-driven next-genera...
11:50 - 12:00
Elevator Pitch #2
The role and effect of the EC app in the new shopping era +
In order to build a mobile first strategy, optimizing websites for mobile use was the obvious. But with the app market growing, many are realizing that preparing an app for business is essential. This year, many of our clients are experiencing the positive effec...
12:00 - 12:10
Elevator Pitch #3
Acquisition of potential customers by AI ‘VALIS-Cockpit’. +
So-net Media Networks Corporation(SMN) is a Sony group company. We developed a new method to discover potential target users and implement optimal communication. SMN developed 'VALIS-Cockpit' for discover of 'User Insight' and Potential targets that can not b...
12:10 - 12:20
Elevator Pitch #4
12:20 - 13:10
Networking Lunch
手軽にできるECサイトの検索改善〜売り上げを伸ばす『ちょっとの差』とは? +
商品での差別化が難しいECサイトで売り上げを伸ばすためには、使い勝手の「ちょっとの差」が有効です。 他社サイトよりも購入までの手順が短く、「欲しい」と思った瞬間に、商品にたどり着けるナビゲーションが重要となります。商品が1画面で見つかるか、2画面以上の遷移が必要か...
track

Direct Marketing

Omni-Channel

Payment

13:10 - 13:50
M-3
顧客との関係値づくりにアナログが果たす役割
L-3
「成長の限界」を突破せよ!! 売上を伸ばすブレイクスルー戦略 +
P-3
キャッシュレス時代に顧客をストレスから解放する方法
13:50 - 14:30
M-4
収益に貢献しているCRMと顧客視点から見た現状―本当にこれで良いのか?
L-4
今準備すべきリアル店舗、EC店舗のシームレスな顧客体験 +
P-4
爆買いは終わった。 真のインバウンド戦争への施策
track

分科会①

分科会②

分科会③

13:50 - 14:30
分科会①-1
Sponsored Presentation
分科会②-1
Sponsored Presentation
分科会③-1
Sponsored Presentation
14:30 - 15:10
分科会①-2
Sponsored Presentation
分科会②-2
Sponsored Presentation
分科会③-2
Sponsored Presentation
track

CEO's Stage

Innovation

Workshop

15:25 - 16:05
M-5
経営層のデジタル化へ 現実的なアプローチを模索する
L-5
顧客の声とデータを活用した「ビジネスモデル」の作り方
P-5
滑らないコンテンツマーケティング術―戦略的なアプローチ
16:05 - 16:45
M-6
ダイレクトマーケターに必要な資質、そして育成と獲得 +
L-6
コマースにおけるAIの得意分野とは―接客と獲得 +
P-6
コンバージョンに貢献するSNS活用
16:45 - 19:15
One to One Networking / Recreation
事前にお申し込みいただいた、一対一の商談を複数回行います。商談のない方は、自由時間となります。
19:15 - 21:15
Networking Party
2日目の各セッションを聞いて考えたこと、気づいたことをお互いに共有し、より理解を深めるためのネットワーキングの時間として、活用ください。さまざまな人と話をすることで、新たな発見と視座が得られます。
Day 3

30th, May, 2018

※Program is subject to change.

-
DEPARTURE DAY
チェックアウト後、各自解散となります。

How to Apply

Seller(eCommerce Agencies)
Attendee Fee: Complimentary for qualified Brands
There will be advance screening to qualify for the complimentary invitation.
Partner
Attendee Fee: 330,000JPY
Regular application for attendees who are not a "Brand".
There will be advance screening to qualify as an attendee.
Sponsorship
Please contact for details and the latest sponsorship availability.
Menu Details >

Event Summary

Event Name
Commerce Summit 2018
Date
2018 May 28th - 30th ( 2 nights off-site conference )
Venue
Minamiboso Tomiura Royal Hotel
Attendees
200 ppl only